Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Cosmopolitans "kvinnobil" väcker reaktioner

Publicerad: 21 September 2016, 06:41
Uppdaterad: 21 September 2016, 07:48

Modemagasinet Cosmopolitan och biltillverkaren Seat har designat en bil bara för kvinnor, som ska vara "kul att köra och lätt att parkera".


Mitt under Londons pågående modevecka meddelar kvinnomagasinet Cosmopolitan, vars svenska printversion lade ner för cirka fyra år sedan, att man tillsammans med biltillverkaren Seat designat en bil för "fun and fearless Cosmo girls", kallad "Seat Mii". Det skriver Adweek.

"Fun fearless female" är Cosmopolitans devis.

Cosmopolitan-bilen har eyeliner-formade strålkastare, champagne-färgad interiör, lila utsida och ska enligt Cosmopolitan vara ”kul att köra och lätt att parkera”.

"Kvinnobilen" har väckt en hel del reaktioner, och Adweek liknar den vid när Bic skapade en penna speciellt för kvinnor, som var utformad för att ”passa bekvämt i en kvinnas hand”.

Vid lanseringen sade Seats globala marknadschef enligt Campaign Live om bilen att den ska "möta kvinnors behov vad gäller vardaglig användning" och att den är bolagets "mest feminina bil".

 

 

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.