Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Cordon Bleu lyfter fram verktygen

Publicerad: 25 Januari 2011, 05:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Köksredskapen är minst lika viktiga som råvarorna. Det är budskapet i Cordon Bleus nya kampanj, signerad reklambyrån Smith.


Kampanjen går upp i mat- livsstils- och inredningstidningar i februari.

– Man säger alltid att råvarorna är viktiga, men redskapen är minst lika viktiga. Vi jämställer redskapen med råvarorna, säger Gustaf Grapengiesser, copy och kundansvarig på Smith.

I annonserna syns olika köksredskap formade till djur.

– Bilderna är inte ett montage utan plåtade som de ser ut, otroligt pilligt hantverk från Tomas och Martins sida, säger Gustaf Grapengiesser.

Cordon Bleu och Smith Reklambyrå har jobbat ihop i runt tio år.

– Cordon Bleu är trots sin litenhet, ett ovanligt bra exempel på långsiktigt varumärkesarbete, ett bevis på ekvationen att varumärkesarbete är lika med lönsamhet oavsett storlek. Det finns mycket att lära där för betydligt större spelare, säger Gustaf Grapengiesser.

Arbetsgrupp

Jenny Frey, ad

Christopher Barnekow, cd

Gustaf Grapengiesser, copy

Tomas Monka, foto

Martin Bergström, stylist

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.