Coops julkampanj ger 1 miljon till Bris och Friends

Resultatet av Coops julkampanj blir att Bris och Friends får dela på drygt 1,1 miljoner kronor.

Dagens Media har tidigare berättat om Coops julkampanj ”Nu blir julmaten godare”, där dagligvarujätten lovade att skänka 1 krona per såld julmatvara från sitt eget varumärke till Friends och Bris.

Det resulterar nu att organisationerna får dela på drygt 1,1 miljoner kronor.

– Det blev en mycket framgångsrik kampanj som våra kunder uppskattade. Framförallt är jag glad över att vi nu kan bidra till Bris och Friends viktiga verksamhet för utsatta barn, säger Björn Larsson, affärsområdesdirektör marknad på Coop Sverige, i ett pressmeddelande.

Navet i kampanjen var en reklamfilm som rullade i tv, webb-tv och i sociala medier. Den stöddes även av kommunikation i butik.

Coops reklambyrå är Forsman & Bodenfors.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2016-01-14 06.35Uppdaterad 2016-01-14 06.38

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: