Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Coops julkampanj ger 1 miljon till Bris och Friends

Resultatet av Coops julkampanj blir att Bris och Friends får dela på drygt 1,1 miljoner kronor.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 14 Januari 2016, 06:35
Uppdaterad: 14 Januari 2016, 06:38

Ämnen i artikeln:

Coop

Dagens Media har tidigare berättat om Coops julkampanj ”Nu blir julmaten godare”, där dagligvarujätten lovade att skänka 1 krona per såld julmatvara från sitt eget varumärke till Friends och Bris.

Det resulterar nu att organisationerna får dela på drygt 1,1 miljoner kronor.

– Det blev en mycket framgångsrik kampanj som våra kunder uppskattade. Framförallt är jag glad över att vi nu kan bidra till Bris och Friends viktiga verksamhet för utsatta barn, säger Björn Larsson, affärsområdesdirektör marknad på Coop Sverige, i ett pressmeddelande.

Navet i kampanjen var en reklamfilm som rullade i tv, webb-tv och i sociala medier. Den stöddes även av kommunikation i butik.

Coops reklambyrå är Forsman & Bodenfors.

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.