Coop startar schlagerapp

Inför årets Medlodifestival lanserar Coop frågesportsappen "festivalfajten". Den som vet hur många gånger Danny har deltagit eller vem som har duschat på scenen, har chansen att vinna mellobiljetter.

Som huvudsponsor i Melodifestivalen för andra året i rad lanserar butikskedjan Coop fågesportsappen "Festivalfajten". Här kan schlagerentusiaster briljera i festivalkunskap och tävla om mellobiljetter och matkassar från Coop.

Appen har tagits fram i samarbete med webbutvecklaren Monterosa. En extern schagerentusiast har även anlitats för att ta fram frågorna. Appen lanserades i måndags och intresset har varit stort.

– Vi ligger just nu på plats 18 på Appstore vilket är fantastiskt kul, säger Carola Lundell som är chef för digitala kanaler på Coop.

Dagligen belönas tre av de spelare som får högst poäng med vardera två biljetter till Melodifestivalfinalen på Friends Arena.

Coop erbjuder även kunder som handlar över 500 kronor att köpa biljetter till reducerat pris.

Helen Preutz

Publicerad 2013-01-30 11.40Uppdaterad 2015-12-06 13.57

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: