Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Coop satsar på mobilkuponger

Publicerad: 27 Januari 2012, 14:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:34

Coop Nära vill ta ett starkare grepp kring lunchmarknaden. Därför inleder livsmedelsbutiken ett samarbete med den mobila kupongtjänsten Rabble.


Ämnen i artikeln:

Rabble

Rabble är en kupongtjänst som både har vunnit tävlingen Guldmobilen för årets mobila marknadsföring) och fått många nya kunder.

Nu inleder alltså Coop Nära i Stockholms innerstad ett samarbete med tjänsten. Det för att ta ett starkare grepp om lunchmarknaden genom att erbjuda rabatter på luncher i Stockholmsområdet under våren.

– 2012 är mobilens år och därför är denna satsning helt rätt för Coop Nära, säger Arez Mohammed, kampanjkreatör på Rabble i ett pressmeddeleande.

Lunchkupongerna släpps med start den 30 januari.

– Rabattkuponger har historiskt kunna generera ökad försäljning, men att distribuera dem på rätt sätt är viktigt för att nå kunden i rätt situation. Valet av Rabble som kanal känns mycket spännande, säger Jonas Taube, kampanjstrateg på Coop i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Rabble

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.