Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 27 Januari 2012, 14:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:34
Coop Nära vill ta ett starkare grepp kring lunchmarknaden. Därför inleder livsmedelsbutiken ett samarbete med den mobila kupongtjänsten Rabble.
Ämnen i artikeln:
RabbleRabble är en kupongtjänst som både har vunnit tävlingen Guldmobilen för årets mobila marknadsföring) och fått många nya kunder.
Nu inleder alltså Coop Nära i Stockholms innerstad ett samarbete med tjänsten. Det för att ta ett starkare grepp om lunchmarknaden genom att erbjuda rabatter på luncher i Stockholmsområdet under våren.
– 2012 är mobilens år och därför är denna satsning helt rätt för Coop Nära, säger Arez Mohammed, kampanjkreatör på Rabble i ett pressmeddeleande.
Lunchkupongerna släpps med start den 30 januari.
– Rabattkuponger har historiskt kunna generera ökad försäljning, men att distribuera dem på rätt sätt är viktigt för att nå kunden i rätt situation. Valet av Rabble som kanal känns mycket spännande, säger Jonas Taube, kampanjstrateg på Coop i ett pressmeddelande.
Dante Thomsen
Ämnen i artikeln:
Rabble