Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Coop kartlägger grillpersonligheter

Coop lyfter fram olika typer av grillare i sin sommarkampanj.


Publicerad 2015-06-01 08:15
Uppdaterad 2015-12-06 11:59

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:

Coop lyfter fram olika typer av grillpersonligheter, i en ny digital kampanj som startar idag.

Kampanjen utgörs av en kampanjsajt, allagrillarolika.se, med grillinspiration och användargenererat material, och en rad grillfilmer där de olika grillpersonligheterna presenteras.

Syftet är att målgruppen ska engagera sig och skapa egna grillfilmer och hashtagga sina grillbilder- och filmer i sociala medier med #allagrillarolika, för att visa hur de föredrar att grilla.

Bidragen samlas på kampanjsajten där alla kan rösta på sina favoriter. Vinnare kommer att utses löpande under hela grillsäsongen.

Bakom kampanjen står Coops digitala byrå Bazooka, som vann uppdraget i en pitch tidigare i våras, och produktionsbyrån Grandpa Electric som har gjort filmerna.

– Förhoppningen är att kampanjen ska skapa viralitet och leda till att många vill bidra med sina egna grilltips, säger Alexander Widén, projektledare på Bazooka.

ARBETSGRUPP

Bazooka

Kundansvarig projektledare: Alexander Widén

Produktionsledare: Johanna Ivarsson

Designer: Jussi Kilpinen

Utvecklare: Åsa Nord och Martin Lindvall

 

Grandpa Electric

Producent: Martin Sundberg

Film och klippning: Mats Helgesson

Ljud: Marina Segerbrant

Projektledare och scenograf: Andrea Norden

 

Coop

Maria Billow Bergendahl

Gerda Lindholm

Susanne Ståhl

Annika Ulfvin

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.