Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Continental storstatsar i Sverige

Publicerad: 2 Mars 2015, 15:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Med den nya kampanjen ska däcktillverkarna visa att det är viktigare hur fort bilen går från 100 till 0, snarare än tvärtom.


Däcktillverkarna Continental vill satsa stort i Sverige. Därför lanserar företaget nya reklamfilmer där det ska marknadsföra konceptet 100-0.

– Med tanke på att det inte var så länge sedan vi enbart gjorde adaptioner på Tysklands material är vi superglada över att ha fått full kontroll över filmerna som ska gå i Sverige, säger Annah Svensson kommunikationsansvarig på Continental, i ett pressmeddelande.

Konceptet är framtaget av reklambyrån Shout och bygger på motorbegreppet 0 till 100. Enligt pressmeddelandet vill Continental på detta sätt visa att de tänker annorlunda i en annars fartfokuserad bransch.

– Vi vill dramatisera bromsögonblicket och visa att riktigt bra däck kan vara skillnaden mellan liv och död, säger Annah Svensson.

Bortsett från de nya reklamfilmerna innehåller kampanjen också print- och digital annonsering.

Produktionsbolag är Collection.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.