Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Comviq lanserar house-app

Publicerad: 29 November 2013, 08:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:55

Inför den elektroniska inomhusfestivalen Lights lanserar Comviq en app.


Ämnen i artikeln:

Comviq

I helgen är det premiär för den elektroniska dansfesten Lights i Tele2 Arena. Mobiloperatören Comviq är presentatör och huvudsponsor.

Deras nya app "Comviq Light Burst", som tagits fram av F&B Factory, ger publiken på festivalen möjlighet att påverka ljuset i publikhavet på arenan med sina mobiltelefoner. Skärmen blinkar när man rör sig eller vevar med handen. Appen kan sedan styras av dj:n på scen.

– Det var våra vänner på Factory som kom med det här fantastiska förslaget - förvisso objektivt sett i sista minuten, till och med för sent, men en bra idé förtjänas att göras och vi älskade den, säger Oliver Carrà, presschef på Comviq och fortsätter:

– Vi vill inte bara vara presentatör. Vi vill ha en närvaro kopplad till upplevelsen, och med appen närmar vi oss hela vår målgrupp.

Comviq var även huvudpresentatör för den elektroniska festivalen Summerburst.

Ska Comviq vara "houseoperatören"?

– Det är en ny tids folkfest. Vi ska vara där våra kunder är, om våra kunder älskar house, då vill vi vara där de trivs att vara. Vi vill vara relevanta, och tycker att vi lyckas här, säger Oliver Carrà.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Comviq

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.