Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 17 april 2015, 12:13
Uppdaterad: 26 april 2016, 11:18
I Comviqs nya kampanj vill mobiloperatören få människor att prata mer med varandra.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
I dag sänker Comviq priserna på samtal och sms till över 100 länder i världen. I samband med det släpps en ny kampanj där karaktären Karim besöker olika länder.
På måndag går kampanjen upp utomhus, i print, online och i sociala medier. Enligt ett pressmeddelande kommer den att pågå under hela andra kvartalet.
En längre version av filmen har gjorts som ska gå i sociala medier, men nedklippta versioner finns till tv.
– Det nya medielandskapet ställer högre krav på hur vi producerar vårt rörliga material. Olika kanaler kräver olika längd, form och uppbyggnad för att nå fram till målgruppen, säger Mimmi Sköldberg, varumärkeschef på Comviq, i ett pressmeddelande och fortsätter:
– Det är en utmaning, men den här gången landade vi i en låt som gick att klippa i olika längder och med olika budskap beroende på kanal. Det är en fantastisk film vi har gjort som vi är mycket stolta över, säger Mimmi Sköldberg.
Kampanjen ska syfta till att karaktären Karim har hela världen i sin telefonbok i mobilen.
– Självklart är budskapet kopplat till att det nu blir billigare att ringa men vi tror också att världen skulle bli lite bättre och mer tolerant om vi bara pratade mer med varann. Det är alltså ett dubbelbottnat budskap och ett budskap vi gärna står för värdegrundat, säger Mimmi Sköldberg.
Kampanjen är framtagen av Forsman & Bodenfors.
Andreas Gabrielsson