Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Comviq driver med konkurrenten Telia

Publicerad: 13 September 2013, 06:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Mobiloperatören Comviq härmar Telias reklammanér med en blixtinsatt kampanj.


Ämnen i artikeln:

TeliaForsman BodenforsComviq

Telia har i några veckor kommunicerat med budskapet ”Varannan svensk tycker att vi har bäst täckning. Det är på tok för lite”.

I annonser i dagens Metro, Expressen och Aftonbladet kampanjar Comviq med det snarlika budskapet ”Var fjärde svensk tycker att vi har lägst pris. Det är på tok för lite”.

– Det här uttrycket och sättet att kommunicera som Telia använder är otroligt tacksamt att skoja med. De har ställt en fråga som bara handlar om folks upplevelse och där hamnar vi som Sveriges minsta operatör sist, säger Lotta Onajin, marknadschef på Comviq.

– Så då väljer vi att berätta vad vi vet. Vi jobbar med pris och där faller Telia dåligt ut.

Annonserna ska bara gå i dag. Reklambyrån Forsman & Bodenfors ligger bakom kampanjen.

– Idén dök upp och vi gillar att agera snabbt på bra idéer. Det ska bli spännande att se hur det landar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.