Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Comhem vinner biopublikens pris

Publicerad: 18 November 2010, 14:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Comhem blev det senaste kvartalets vinnare av SF Medias biopublikens pris.


Comhem får priset för reklamfilmen med den så kallade ”Oh my god”-katten. Priset grundar sig på en undersökning där SF efter biofilmen frågar publiken om vad de tycker om reklamen. 65 procent var positivt inställda till Comhems film och 23 procent kunde tänka sig att rekommendera produkten. 282 personer deltog i undersökningen.

– Det här bygger en intern stolthet kring konceptet. Och om det varit några misstankar om det inte fungerar så kan vi undanröja dem nu. Det blir en positiv spiral och det pratas mycket om Comhem, säger Mats Carlmark, tf marknadschef på Comhem.

Filmen syntes på biograferna under tre veckor i höstas, och gick även i tv.

– Vi ser även i våra egna mätningar att vi fått bar värden på observation, förståelse och avsändaridentifikation. Kombinationen är också väldigt stark.

Comhems reklambyrå är King. Mediebyrå är OMD.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.