Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Comedy Centrals pajasupplopp

Publicerad: 31 Mars 2011, 11:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Comedy Central startar paneuropeisk kampanj. Budskapet är att kanalen inte är någon plats för pajasar – något de får ångra i kampanjen.


På måndag rullar MTV Networks humorkanal Comedy Central igång en av sina viktigaste kampanjer hittills. Den består av två reklamfilmer som ska visas i MTG TV och på nätet.

I reklamfilmen ”Riot” gör pajasarna uppror mot den "pajasfientliga inställningen” utanför Comedy Centrals Sverigekontor. Protesterna urartar så småningom i ett upplopp.

– Vi gör varumärkeskampanjen för att öka kännedomen om Comedy Central i Sverige, säger Jenny Näslund, marknadansvarig för Comedy Central.

I morgon - den 1 april – får stockholmarna se en försmak av kampanjen. Då samlas ett antal pajasar för att demonstrera och starta namninsamlingar på gator och torg.

– Vi visar kvalitetshumor och inte äldre förlegad humor. Då funkar pajasarna bra som ett symbolvärde för det, säger Jenny Näslund.

Kampanjen är ett europeiskt koncept som ska rullas ut i Europa med start i Sverige.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.