Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Com Hems Tivo-kampanj – största investeringen någonsin

Publicerad: 7 Oktober 2013, 06:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Com Hem gör sin största medieinvestering någonsin när de rullar ut lanseringskampanjen för Tivo.


I dag lanserar Com Hem sin kampanj för tjänsten Tivo. Reklambyrån King och Judit och Judit finns inte med i bilden den här gången – istället är det brittiska byrån RKCR/Y&R som står bakom kampanjen.

– Anledningen till att vi valt en brittisk byrå är att vi aldrig har haft en sådan här produkt, den är komplex att ta in men lätt att använda. Vi kände att vi behövde ett helt annat angreppssätt, säger Martin Fridolf, tillförordnad marknadschef på Com Hem till Dagens Media.

I reklamen, som representerar Com Hems största medieinvestering någonsin, är det Tivo själv som står i fokus som berättarröst. Huvudbudskapet är att medan du är ute och lever livet spelar Tivo in dina favoritprogram, som du kan ta del av när du vill.

Kampanjen kommer att gå i alla mediekanaler fram till jul och startar med att presentera tjänsten i stort och går i sin andra fas in på att förklara funktioner och nyttor.

– Det kommer att bli tydligare och tydligare, det är en stor och lång kampanj. Dels för att det finns så många funktioner, dels för att det inte finns bara ett argument för att använda Tivo, det är olika för olika kundgrupper. När du har lust finns bra tv, du behöver inte anpassa dig. Tivo ändrar helt perspektivet på tv, säger Martin Fridolf och fortsätter:

– Det här är inte bara den största kampanjen, det är också den största investeringen för Com Hem någonsin.

Arbetsgrupp

Regissör: Owen Harris

Kreativt team: Algy Sharman, Al Brown

Produktionsbolag: Outsider

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.