Com Hems Tivo-kampanj – största investeringen någonsin

2013-10-07 08:41  

Com Hem gör sin största medieinvestering någonsin när de rullar ut lanseringskampanjen för Tivo.

I dag lanserar Com Hem sin kampanj för tjänsten Tivo. Reklambyrån King och Judit och Judit finns inte med i bilden den här gången – istället är det brittiska byrån RKCR/Y&R som står bakom kampanjen.

– Anledningen till att vi valt en brittisk byrå är att vi aldrig har haft en sådan här produkt, den är komplex att ta in men lätt att använda. Vi kände att vi behövde ett helt annat angreppssätt, säger Martin Fridolf, tillförordnad marknadschef på Com Hem till Dagens Media.

I reklamen, som representerar Com Hems största medieinvestering någonsin, är det Tivo själv som står i fokus som berättarröst. Huvudbudskapet är att medan du är ute och lever livet spelar Tivo in dina favoritprogram, som du kan ta del av när du vill.

Kampanjen kommer att gå i alla mediekanaler fram till jul och startar med att presentera tjänsten i stort och går i sin andra fas in på att förklara funktioner och nyttor.

– Det kommer att bli tydligare och tydligare, det är en stor och lång kampanj. Dels för att det finns så många funktioner, dels för att det inte finns bara ett argument för att använda Tivo, det är olika för olika kundgrupper. När du har lust finns bra tv, du behöver inte anpassa dig. Tivo ändrar helt perspektivet på tv, säger Martin Fridolf och fortsätter:

– Det här är inte bara den största kampanjen, det är också den största investeringen för Com Hem någonsin.

Arbetsgrupp

Regissör: Owen Harris

Kreativt team: Algy Sharman, Al Brown

Produktionsbolag: Outsider

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt