Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Com Hems nya reklammanér

Publicerad: 13 april 2016, 07:54
Uppdaterad: 14 april 2016, 09:09

Efter Judit & Judit – här är Com Hems nya kommunikationskoncept.

Ämnen i artikeln:

Com hem

YL

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I februari stod det klart att Com Hem väljer M&C Saatchi som ny huvudbyrå. Com Hem arbetade tidigare med reklambyrån King som tagit fram bolagets populära reklamkaraktärer Judit & Judit. Nu är det nya kommunikationskonceptet här.

Judit & Judit är borta och istället ska Com Hem fokusera på att prata om vilka produkter och tjänster de erbjuder.

– Vi har haft en image och ett varumärke som inte illustrerar det vi är idag. Vi har förändrats. Vi har investerat i infrastruktur, våra tjänster och hur vi bemöter kunder. Vi har fått nöjdare kunder och därför tycker vi att vi behöver ett nytt sätt att kommunicera som bättre avspeglar det nya Com Hem, säger Fredrik Hallstan, presschef på bolaget, till Dagens Media.

Försvinner Judit & Judit för gott?

– Judit & Judit är inte med i den nya kampanjen och vi har haft 10 fantastiska år med dem, men just nu vilar de. Men man ska aldrig säga aldrig.

Den första kampanjen från M&C Saatchi har premiär i dag och kommer att gå i tv, bio, print, online och utomhus. I samband med att Com Hem byter kommunikationskoncept har bolaget också bytt logotyp och grafiskt manér. Bakom förändringen står Dallas.

Arbetsgrupp

Byrå: M&C Saatchi

Produktionsbolag och regi: Tobias Granström / Acne

Byråproducent: Mattias Coldén / Always Frank

Efterproduktion: Swiss

Ljudbearbetning: Chimney

Kund: Jonas Lundquist och Åke Balfors / Com Hem

Musik: Lou Reed / Sony/ATV Music Publishing Scandinavia / Sony Music

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev