Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Com Hem tvingas backa i reklamen

Com Hem lovade för mycket i sin reklamfilm "Lord of the cable" – tvingas ändra efter protester från konkurrenterna.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 29 Januari 2015, 12:10
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:15

Ämnen i artikeln:

Com hem

Com Hem har i sin reklam, framtagen av reklambyrån King, hävdat att bolaget har Sveriges snabbaste bredbandsnät.

Efter protester har Com Hem nu plockat bort den formuleringen ur marknadsföringen, skriver Telekomnyheterna.

– Vi anser att det i vår reklam tydligt framgår vad Com Hem avser med Sveriges snabbaste bredbandsnät. Com Hem kan idag leverera upp till 500 Mbit/sek till 1,6 miljoner hushåll, vilket ingen annan operatör kan. Vi har dock tagit till oss av de synpunkter som framförts från våra konkurrenter och vi formulerar oss nu annorlunda i vår marknadsföring, säger Jonas Tränk, marknadsdirektör på Com Hem, till Telekomnyheterna.

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

Com hem

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.