Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Com Hem förnyar sitt varumärke

Under hösten 2015 har motion-designbyrån Dallas arbetat fram en helt ny visuell identitet för Com Hem. Uppdraget är en del av Com Hems strategi att förnya sitt varumärke.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Publicerad: 20 April 2016, 09:16
Uppdaterad: 20 April 2016, 09:16

Ämnen i artikeln:

Com hem

Com Hems makeover är i full gång. Förra veckan berättade Dagens Media om Com Hems nya kommunikationskoncept som innebar att de populära Judith och Judith försvinner från tv-rutan. Byrån bakom konceptet var M&C Saatchi.

Nu får Com Hem en helt ny visuell identitet.

Com Hem initierade för ett par år sedan ett investeringsprogram för förbättrade nätverk, tjänster och kundbemötande. Motion-designbyrån Dallas vann designuppdraget i detta förändringsarbete och har tillsammans med uppdragsgivaren tagit fram den nya identiteten.

Arbetet har omfattat bland annat en helt ny logotyp som även tar rörlig skepnad samt ett nytt identitetsbärande system som genomsyrar allt från förpackningar till digitala gränssnitt och endboards i reklamfilmer.

– Dallas har varit en instrumentell del i vår ambition att förflytta varumärket uppåt mot högre värde och framåt mot ett modernare uttryck, säger Jonas Lundquist, Chief Marketing Officer på Com Hem i ett pressmeddelande.

De första enheterna har rullats ut under den senaste veckan.

Ämnen i artikeln:

Com hem

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.