Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Coca-Cola vill utmana svenskarna

Publicerad: 6 December 2017, 07:21
Uppdaterad: 6 December 2017, 09:05

Coca-Cola lanserar julkampanjen "Ett bord är reserverat" som under 24 dagar ska få människor att äta och umgås med tidigare okända människor.


På The Strand i Stockholm har Coca-Cola bjudit in sig. Under 24 dagar kommer ett bord vara reserverat för fyra personer. Som gäst kan du bara göra en reservation, vilket betyder att de andra tre kommer tas upp av människor som aldrig tidigare bekantat sig med varandra. Totalt kommer det finnas 96 platser att fylla på 24 dagar.

"Måltiden har en stor social betydelse bland svenskar för att känna gemenskap och just under julen är måltiden extra betydelsefull. Coca-Cola vurmar för måltiden, dess styrka av att kunna umgås på ett enkelt och lättsamt sätt och för att man då har tid att prata med varandra. Det gör måltiden till ett ypperligt tillfälle att träffa nya människor. Därför lanserar Coca-Cola i Sverige initiativet "Ett bord är reserverat"  som utmanar svenskar till att träffa nya bekantskaper över en lunch", skriver Coca-Cola i ett pressmeddelande.

Enligt en undersökning som Coca-Cola har gjort tycker 86 procent av svenskarna att det viktigaste med julen är gemenskapen med släkt och vänner. Nu frågar sig Coca-Cola: "Vågar du öppna luckan till en ny bekantskap?"

– Det här är en form av socialt experiment där vi vill utmana svenskar att våga träffa nya människor. Det är kittlande att inte veta vilka du kommer att få träffa och det är vad som gör mötet så spännande. Vår förhoppning är givetvis att skapa gemenskap och så ett frö till framtida vänskaper, säger Frida Keane, public affairs och kommunikationsdirektör på Coca-Cola Sverige, i pressmeddelandet.

Vid första lunchen träffades Jimmie Starr, Gillis Thalbäck, Sara Henrietta och Emma Bliss (Swebliss). Kampanjen är framtagen av Isobar, Chimney och Carat.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.