Gå direkt till textinnehållet

Coca-Cola uppmanar konsumenterna att panta

I nya reklamfilmen inspirerar Coca-Cola för första gången konsumenterna till att panta. Se filmen här.

I sin senaste reklamfilm "Across the tracks" använder sig företag för första gången inte av huvudbudskapet att marknadsföra ett varumärke. Den här gången satsar de istället på att informera och uppmuntra till ett hållbart beteende.

Enligt Coca-Cola återvinns i dag cirka 85 procent av alla PET-flaskor respektive burkar. När nu Coca-Cola uppmanar sina kunder att panta mera är målsättningen att 85 procent ska bli 100.

– Coca-Cola Sverige har tagit fram en omfattande hållbarhetsstrategi som bland annat innefattar våra förpackningsåtagande. Det innebär att alla våra förpackningar ska kunna återvinnas, de ska innehålla återanvänt material och vi ska även samla in alla förpackningar, säger Frida Keane, director public affairs, Coca-Cola i Sverige, i ett pressmeddelande.

I samband med kampanjen har företaget kreerat den fiktiva personen Emil, som i reklamfilmen, som utspelar sig på en tunnelbana, bestämmer sig för att skicka en Coca-Cola-flaska genom två stillastående tåg till en kvinna på andra sidan. På flaskan har Emil angett sitt alias "pantade_emil".

Se Coca-Colas nya reklamfilm i spelaren ovan.

Publicerad 2018-03-07 13.18Uppdaterad 2018-03-07 13.29

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: