Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Coca-Cola: "Tomten är tradition"

Publicerad: 5 November 2014, 13:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Coca-Colas produktchef om tomheten efter reklamtomten.


I förra veckan avled den 86-åriga skådisen John Moore, tomten i Coca-Colas välkända julreklam. Men det bromsar inte läskedrycksjättens kampanjplaner inför den stundande högtiden. Även i år kommer den klassiska tomten att vara en del av företagets reklam.

– Det var en gammal man som nu har gått ur tiden. Han levandegjorde verkligen den sanna andan av den ikoniska Coca-Cola jultomten och han kommer fortsatt att finnas med i vår kommunikation. Han är en tradition som vi vill föra vidare, säger Lena Carlberg, produktchef på Coca-Cola Sverige.

Tyngdpunkten ligger dock på sloganen Göra någon glad. Budskapet kommer att synas i den mediala kommunikationen, men också genom en butiksaktivering som går ut på att samla koder från flaskorna som man sedan byter in mot julklappar. Julklappar som man kan välja att ge bort, eller inte.

– Vårt kampanjbudskap bygger på att man ger bort dem till någon som man bryr sig om, men man gör som man vill. Man kan ge bort dem, eller behålla dem själv. Det beror på hur storsint man är, säger Lena Carlberg.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.