Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Coca-Cola sprider värme i mörkret

Publicerad: 15 Januari 2014, 06:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:51

Med en reklamfilm inspelad i Uppsala vill Coca-Cola sprida sommarglädje i mörkret.


Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Reklamfilmen är inspelad i december vid en busskur på Vattholmavägen utanför Uppsala. Utan sin vetskap har de medverkande personernas reaktioner filmats när busskuren plötsligt lyses upp med bilder och ljud från en sommaräng, bildprojektioner av blommor på marken och en Coca-Cola-maskin som bjuder på Coca-Cola.

Filmen är en del av reklamkampanjen ”Reasons to believe” som ska lyfta upp livets ljusglimtar och påminna ”om allt det positiva vi har runt omkring oss”.

– Vi ville överraska Uppsalaborna med lite sommarkänsla mitt i vintern och vi är glada att de sedan även ville vara med i filmen, säger Björn Lindblad, varumärkeschef på Coca-Cola, i ett pressmeddelande.

Under januari ska även en tunnelbanevagn inredd som en strand rulla i Stockholms tunnelbana.

Reklamkonceptet är framtaget på global nivå av Ogilvy. I Sverige är mediebyrån IUM ansvarig.

Arbetsgrupp

IUM

Patric Carlsson - Account Manager

Carl Asp -  Concept & Idea

Daniel Silander  - Digital & Content Strategy

Jimmy Öster - OOH Planning

 

A Loud Minority

Linda Hultin - Creative & Project Manager

 

Acktu

Simon Morris - Interaction Design

Can Kilicbay - Interaction Design 

 

Narwhal Pictures

Camilla Falk - Producer

Viktor Kumlin - Director

Chris Higham - DOP

Nils-Henrik Länsberg - DIT

Henrique Araujo - Post Production

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev