Kampanjer
Coca-Cola satsar på e-sport
Publicerad: 19 oktober 2016, 06:52
Eric Saade och Ace Wilder tränas upp av e-sportstjärnor i Coca-Colas senaste kampanj inom konceptet "Taste the feeling". "Vi har fokuserat på den gemenskap som finns inom e-sporten", säger Olivia Enquist, varumärkeschef Coca-Cola Sverige.
Under året har Coca-Cola gjort kampanjer både för fotbolls-EM och OS. Nästa sportsatsning blir inom e-sporten med "Coke Powerlevel Cup" som en del av det nya kampanjkonceptet "Taste the Feeling".
Konceptet fokuserar på att lyfta konsumenternas upplevelse och förmedla en känsla av gemenskap. Bakom kampanjen står Isobar, Carat, OTW och Clutch.
I "Coke Powerlevel Cup" tränas Eric Saade och Ace Wilder av de två svenska e-sportstjärnorna Zainab "zAAz" Turkie (CS-GO) och Henrik "AdmiralBulldog" Ahnberg (Dota 2) för att bli så bra som möjligt i spelet "Rocket League".
Tillsammans kommer de att träna inför finalen som spelas på Inferno Online den 5:e november.
– I den här satsningen har vi fokuserat på den gemenskap som finns inom e-sporten, men även det hårda arbete som ligger bakom dessa e-sportsstjärnor. Det är ett enormt community som växer i rekordfart. I den här aktiveringen för vi därför samman två världar och visar på den starka gemenskap och glädje som skapas och behövs i ett e-sportslag, säger Olivia Enquist, varumärkeschef Coca-Cola Sverige, i ett pressmeddelande.
Kampanjen kommer gå i digitala och sociala medier. Hur det går för Eric Saade och Ace Wilder med träningen går att följa på Twitch, genom profilernas egna kanaler och på Coca-Colas webbsida.