Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Coca-Cola och IUM gör interaktivt spel

Som en del i kampanjen #delaencoke lanserar Coca-Cola ett spel anpassat för två på interaktiva utomhustavlor i Stockholm.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 11 Juli 2014, 12:23
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:33

Ämnen i artikeln:

IUM

Spelet, som tagits fram tillsammans med mediebyrån IUM, är ett av flera moment i kampanjen där konsumenterna uppmanas att dela en coke på olika sätt.

– I kampanjen #delaencoke gör vi olika kreativa saker i medelandskapet. Det här är ett sätt att förlänga den kampanjen, säger Jimmy Öster, medierådgivare på IUM, till Dagens Media.

Spelet som finns på flera interaktiva tavlor runt om Stockholm, går ut på att två personer tillsammans ska lyckas följa två bubblor som åker runt på skärmen. Slår spelarna rekordet kan de skriva in sina namn som sedan visas på två Coca-Cola flaskor på skärmen. Namnen står kvar tills några andra slår rekordet.

– Vi har gjort det så att det inte går att spela själv, det är själva tanken med kampanjen, att skapa gemenskap, säger Jimmy Öster.

Kampanjen är tänkt att pågå till tisdag nästa vecka och finns tillgängligt på Birger Jarlsgatan 12, Kungsgatan 24, Hamngatan samt Norrmalmstorg.

Ämnen i artikeln:

IUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.