Coca-Cola lanserar dryck för tjejmiddagen

Genom sociala medier-kampanjen ”Tjejmiddag Deluxe” ska den bli det självklara dryckesvalet på alla tjejmiddagar.

Kampanjen kommer att gå på Facebook och Instagram och går ut på att man genom att anmäla sig för smakerbjudande är med och tävlar om en tjejmiddag som Appletiser arrangerar.

– Vår främsta målgrupp är kvinnor 25-45 år. Vi vet att det är en grupp som använder sig av sociala medier så som Facebook och Instagram. Så vi valde att jobba digitalt för att komma så nära dem som möjligt, säger Madeleine Axelsson, marknadschef, Coca-Cola Enterprises i Sverige, i ett pressmeddelande.

Först ut är en video på Facebook och Instagram där ett tjejgäng överraskas med en middag. Syftet är att sprida kunskap om tävlingen och få så många att delta som möjligt. Coca-Cola Enterprises Sverige har valt att jobba ihop med byrån Social Industries i denna kampanj.

– Vi är väldigt glada över att vi fått förtroendet att göra den här lanseringen för Coca-Cola Enterprises, säger Emma Blom, vd på Social Industries.

Kampanjen lanseras under första veckan i maj.

Varumärket Appletiser lanserades 1966 i Sydafrika, och har sedan dess spridits över världen och nu är det alltså Sveriges tur. Drycken lanseras i Sverige i originalsmaken äpple i två förpackningsstorlekar; 750 ml och 275 ml glasflaska.

Publicerad 2016-05-04 05.30Uppdaterad 2016-05-03 15.22

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: