Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Coca-Cola kopplar in sina jurister

Publicerad: 25 november 2011, 09:11
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:47

UPPDATERAD. Telenors nya rekamfilm är tydligt inspirerad av Coca-Cola. Något som de säger att de hoppas att läskedrycksföretaget känner sig smickrade över. Nu har Coca-Cola kopplat in sina jurister.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsTelenorCoca-Cola

I dag skrev dagensmedia.se om den reklamfilm från Telenor som är mycket lik den reklamfilm som Coca-Cola brukar rulla ut varje jul.

Anne Lindfeldt, presschef på Coca-Cola i Sverige, vill inte kommentera själva filmen, men säger att de har börjat vidta åtgärder.

– Det är lite tidigt att säga vad vi tycker om filmen. Men vi har haft konsumenter som har hört av sig och sagt att den är alldeles för lik, och våra jurister har börjat titta på det, både vad gäller själva filmen och musiken i den, säger hon till dagensmedia.se.

Telenor har sagt att de hoppas att ni blir smickrade av filmen och att det nog leder till att ni säljer mer Coca-cola, vad säger ni om det?

– Julen och vintern är bra perioder för oss, så vi behöver nog inte någon hjälp av dem att sälja våra produkter.

Patrik Söder, kommunikations- och varumärkesansvarig på Telenor, tycker att det är synd att Coca-Cola reagerat på detta vis på reklamfilmen.

–Det är klart att det inte är roligt. Vi är i alla fall stolta över vår reklam, men vi får avvakta och se varför och på vilka grunder de kopplar in sina jurister, säger han till dagensmedia.se.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.