Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Coca-Cola gör Instagramkampanj med kändisar

Eric Saade och Fanny Klefelt är två av kändisarna som ska marknadsföra Coca-Colas nya varumärkesstrategi.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 03 Juni 2015, 04:09
Uppdaterad: 19 Maj 2016, 12:11

Ämnen i artikeln:

IsobarCoca-ColaCarat

Under parollen "Choose Hapiness" har Coca-Cola förändrat sin varumärkesstrategi. Som ett steg i kampanjen kommer fyra svenska kändisar göra reklam för Coca-Cola på Instagram.

De utvalda kändisarna är modebloggaren Lisa Olsson, skådespelerskan Fanny Klefelt, artisten Eric Saade och DJ:n Carli Löf.

– I vår nya varumärkesstrategi har vi tagit klivet tillbaka till vårt ursprung. Istället för att fortsätta marknadsföra våra olika varianter av Coca-Cola som fyra olika varumärken kommunicerar vi nu istället fyra likvärdiga produkter som bassar för olika tillfällen, säger Eric Nilsson, varumärkeschef på The Coca-Cola Company, i ett pressmeddelande.

Under kampanjens gång kommer de fyra profilerna att ställas inför olika utmaningar som kommer att visas upp på Coca-Cola Sveriges Instagramkonto och på kändisarnas egna kanaler.

– Eric Saade får sjunga inför främlingar, Lisa Olsson tränar i Humlegården, Fanny Klefelt kör improvisationsteater i en hotellobby och Carli Löf kommer leta inspiration till ny musik, säger Eric Nilsson.

Bakom kampanjen står Isobar och Carat.

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

IsobarCoca-ColaCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.