Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Coca-Cola avbryter kampanjer i Filippinerna

Coca-Cola väljer att ge bort reklambudgeten till förmån för tyfondrabbade Filippinerna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 28 November 2013, 11:44
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:55

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Enligt Huffington Post har Coca-Cola avbrutit all annonsering i Filippinerna. Pengarna skänks istället till välgörenhet. Hittills har läskjätten givit bort både kontanter och bidragit med insatser till ett värde av 2,5 miljoner dollar – cirka 17 miljoner kronor.

Enligt Reuters kan dock kostnaden för att bygga upp hus, skolor, vägar och broar i Filippinerna landa på uppåt 40 miljarder kronor.

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.