Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Clear Channel vill berätta om sin kärlek till Stockholm

Clear Channel låter de egna medarbetarna stå modell i en ny kampanj som berättar om hur utomhusreklam ger tillbaka till staden.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 11 Juli 2016, 08:04
Uppdaterad: 11 Juli 2016, 08:11

Ämnen i artikeln:

Clear ChannelYoume Agency

Inför Citybikes-premiären i år valde Clear Channel att göra en extra satsning på att lyfta fram de egna lånecyklarna. Resultatet blev att cyklarna nu pryds med budskapet "Vi älskar Stockholm", i regnbågens alla färger.

Nästa steg, i att berätta om hur Clear Channel ger tillbaka i staden, börjar idag när man går upp med en egen utomhuskampanj på samma tema.

– Med den här kampanjen vill vi fortsätta berättelsen om vår kärlek till Stockholm och lyfta fram och prata ännu mer om hur utomhusreklam kan ge tillbaka till staden, till exempel genom City Bikes och de många busskurer som finansierats av reklam i Stockholm, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel, i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Att arbete med utveckling av stadsmiljön är en viktig samhällsuppgift som vi tar på största allvar, och som det är viktigt att alla våra medarbetare förstår. Därför har vi också valt just våra egna medarbetare som modeller för kampanjen.

Budskapet med "Vi älskar Stockholm" och de färgglada cyklarna har enligt Clear Channel hittills varit en stor framgång. Under perioden april-juni gjordes 32 procent fler lån än under samma period föregående år. Och antalet sålda säsongskort ökade samtidigt med 48 procent.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Youme Agency och består av fyra motiv som kommer att synas i busskurer och vid lånecykelstationer över hela Stockholm under vecka 28.

Ämnen i artikeln:

Clear ChannelYoume Agency

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.