Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Clear Channel tar in Friends ratade kampanj

Dagensmedia.se kunde i förra veckan berätta om att fler mediehus vägrade ta in Friends banner om mobbning på grund av det grova språket. Nu väljer Clear Channel att visa kampanjen.


Publicerad 2012-09-06 06:31
Uppdaterad 2015-12-06 14:12

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:

Den ratade bannern, som medierna enligt Friends ansåg vara för stötande för att publicera, är del av Friends skolstartskampanj ”Vems sida väljer du?” av Lowe Brindfors.

Den interaktiva annonsen innehåller flera grova ord, som ”horunge” och ”kukhuvud”.

Det är dock inget som hindrar Clear Channel från att ta in kampanjen.

– Det är så verkligheten ser ut och jag tror till och med att det är värre på många håll. Jag förstår inte hur sajterna som valt att inte ta in annonsen tänker – ska vi inte kunna klara av att se en banner med svordomar, säger Alexis Logothetis, chef för digital utomhusreklam på Clear Channel.

Tvärt om tycker Alexis Logothetis att kampanjen är helt rätt för Clear Channel. Nästa vecka börjar den rulla på utomhusbolagets Play-skärmar vid Sergels Torg.

– Kampanjen är helt rätt i målgruppen och många ungdomar åker kollektivt och särskilt tunnelbana. Det här är en plats som är exponerad mot många ungdomar och vi har alltid gillat Friends och tycker det är viktigt att kampanjen får komma fram.

Sedan dagensmedia.se berättade om den ratade kampanjen har flera sajter hört av sig till organisationen och erbjudit utrymme, däribland Nöjesguiden, dn.se, ungdomar.se och resume.se.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.