Kampanjer
Clear Channel kör meditationskampanj i egna nätverket
Publicerad: 3 januari 2023, 09:47
Bild 1/2 Clear Channel kör en kampanj med mindfulness-övningar i det egna nätverket.
Clear Channel utnyttjar de egna ytorna till en kampanj – som ska få storstadsbor att sluta stressa.
Clear Channel vill få storstadsbor att stressa mindre och drar igång en kampanj med meditationsövningar. Kampanjen går under namnet ”Metro Meditation” och rullar i Stockholm, Oslo och Köpenhamn.
– Clear Channels exklusiva plattform på tunnelbanorna i Stockholm, Köpenhamn och Oslo når dagligen miljontals människor mitt i vardagen och med det följer ett stort ansvar. Genom Metro Meditation vill vi använda den synligheten för att göra skillnad och bidra positivt till människors välmående, säger Claes Kugelberg, kommersiell chef och vice vd på Clear Channel i Skandinavien, i ett pressmeddelande.
Kampanjen ska rulla under hela januari och går på Clear Channels ”tillgängliga utrymmen”, både digitala och klassiska.
För att förstärka effekten används en realtidsstyrd algoritm, där ord kopplade till stress, oro och irritation styr kampanjens visningar. När Google-sökningar på triggerorden ökar ska kampanjen visas oftare.
– Utifrån tillgänglig data skapar denna teknik en fantastisk möjlighet att öka relevansen och träffsäkerheten i en utomhuskampanj. Genom dessa realtidsuppdateringar kan vi säkerställa att vi når människor när behovet är som störst.