Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Clas Ohlson vill vara problemlösaren

Publicerad: 11 Maj 2010, 14:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Clas Ohlson lanserar en ny kommunikationsplattform, signerad Garbergs.


Clas Ohlson inledde samarbetet med Garbergs hösten 2009 och nu kommer den första kampanjen på nya temat. Syftet är att tydliggöra varumärket och ta position som problemlösare. Konceptet är nordiskt och reklamen ska rulla i Sverige, Finland och Norge.

– Vi behöver förtydliga vår identitet och bygga en tydlig association till varumärket. Vi vill visa att Clas Ohlson har viljan och ambitionen att faktiskt kunna lösa alla problem genom vårt sortiment, kompetens, tillgänglighet och historia, säger Anna-Carin Eriksson, kampanjchef på Clas Ohlson, i ett pressmeddelande.

Reklamens payoff är ”Clas Ohlson löser alla problem”.

Kampanjfakta

Uppdragsgivare, Clas Ohlson:

Ulrika Göransson, Koncernmarknadschef

Anna-Carin Eriksson, Kampanjchef

Lars Bonander, Marknadschef, Sverige

Stine Trygg, Marknadschef, Norge

Petter Eklund, Marknadschef, Finland

 

Arbetsgrupp, Garbergs:                

Kreatörer: Sebastian Smedberg, Johanna Reis, Rebecka Osvald

Formgivare: Jacob Frisk

Byråproducent: Simon Hernadi

Produktionsledare: Malin Åsbrink

Projektledare: Pernilla Berg

Strateg: Martin Gumpert

 

Produktionsbolag: B-reel

Regissör: Brian Lee Hughes

Producent: Mattias Bengtsson

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.