Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Clas Ohlson väljer nyheter365 för native-satsning

Publicerad: 7 Oktober 2016, 12:20
Uppdaterad: 7 Oktober 2016, 12:28

Clas Ohlson satsar på att nå svenska företagare under hösten genom att i samarbete med nyheter365 lansera det digitala magasinet ”Allt för företagaren”.


Ämnen i artikeln:

Nyheter365Clas Ohlson

Clas Ohlson utvidgar sin B2B-satsning under hösten och går in som sponsor för den redaktionella kampanjsajten "Allt för företagaren" tillsammans med contentbyrån nyheter365.

Sajten är en mix av branded content-artiklar från nyheter365:s virala nyhetssajt Newsner som fokuserar på tips och trix för svenska företagare och klassiska native advertisement-artiklar, med syfte att öka antalet medlemmar till Clas Office, Clas Ohlsons företagarklubb.

 – Det är superspännande att vi får göra en kampanj där vi kan kombinera våra två största styrkor. Dels den virala kunskapen vi har med oss från Newsner och dels den konverteringsdrivna kompetensen vi bär med oss som Sveriges största native advertisement-byrå, säger Maria Ekman, redaktionschef på nyheter365, i ett pressmeddelande.

"Allt för företagaren" lanserades i slutet av september och hittills har branded content-artiklarna genererat cirka 200 000 besökare till sajten, enligt pressmeddelandet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Nyheter365Clas Ohlson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.