Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Clas Ohlson siktar på 5000 filmer

Butikskedjan Clas Ohlson vill inspirera kunderna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 07 September 2015, 05:18
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:53

Ämnen i artikeln:

Clas Ohlson

Clas Ohlson gör en storsatsning på rörlig bild. Kedjan siktar på att spela in 5000 filmer i år, som ska inspirera kunderna och visa upp Clas Ohlsons sortiment.

– Vi har ett erbjudande som bygger på bredd, att vi kan lösa vardagens alla praktiska problem och det är det vi vill visa upp, säger Lars-Johan Strand, marknadsdirektör på Clas Ohlson, i ett pressmeddelande.

Filmerna ska visas på tv, i sociala medier och i Clas Ohlsons butiker. De spelas in i Clas Ohlsons egen studio vid huvudkontoret i Insjön.

Filmerna görs på fyra olika språk och med olika programledare beroende på land.

I Sverige och Storbritannien blir det inredningsexperten Tom Bertling som ska synas i filmerna, i Norge blir det Halvor Bakke och i Finland ska skådespelaren Ingemar Raukola guida kunderna.

– Det är ett otroligt tempo på produktionen och det ger en massa energi. Men volymen i sig är inget självändamål. Vi gör det här för att vi tror att det kommer att uppskattas av våra kunder. Nu rullar vi ut ett mindre antal filmer och testar att vi är på rätt väg, men snart kommer vi att få se mycket mer, säger Lars-Johan Strand.

Bakom Clas Ohlsons filmer står Chimney.

Ämnen i artikeln:

Clas Ohlson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.