Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Clas Ohlson kampanjar i pastell

Publicerad: 20 Augusti 2012, 07:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Nu sjösätter Clas Ohlson en tv-kampanj som ska visa kedjans alla nyheter – med hjälp av en genomskärning av ett pastellhus.


Nu sjösätter Clas Ohlson en kampanj som syftar till att uppmärksamma kedjans senaste katalog. Utöver butiksmaterial kommer kedjan även att fokusera på tv-reklam.

Kampanjen, som är framtagen tillsammans med KGB, ska positionera Clas Ohlson som en användbar butik och ska också lyfta fram butikens nyheter.

Filmen som nu börjar rulla i TV3, TV4, TV6, TV8, TV10, TV4 Sport och Discovery Channel visar en genomskärning av ett pastellfärgat hus där alla använder produkter från Clas Ohlson.

Enligt Joakim Gip, marknadschef på Clas Ohlson, ska filmen visa att kedjan har lösningar för kundernas praktiska problem.

– Detta är vad vi har försökt få fram i de nya filmerna och något jag tycker vi lyckats riktigt bra med, säger han i ett pressmeddelande.

Reklamfilmerna är regisserade av Linus Johansson från Acne och kommer att rulla i Sverige, Finland, Norge och Storbritannien.

Se filmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/Qe7_E_M1BqY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.