Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Circle K och Bris vill uppmärksamma barn som mår dåligt

Publicerad: 7 December 2016, 06:00
Uppdaterad: 6 December 2016, 15:28

Cohn & Wolfe är byrån bakom den nya kampanjen där Circle K och Bris ska öka medvetenheten för barns ohälsa.


Ämnen i artikeln:

Cohn WolfeCircle KBris

Sedan 2013 har Circle K stöttat Bris och inför den här julen tar samarbetet nästa steg.

Den här gången man filmer på sina sociala medie-kanaler för att uppmärksamma barn och ungdomar som mår dåligt. Och utöver det kommer kampanjen tas ut i radio, på digitala banners och synas på samtliga Circle K-stationer runt om i hela Sverige. Affärskonceptet syftar till att samla in pengar för att kunna finasiera kuratortjänsterna i Bris verksamhet.

I filmerna, med start imorgon, presenteras "Bristvätten". För varje tvätt i något av Circle K:s premiumprogram går 25 kronor till Bris. Utgångspunkten för filmerna är den verklighet som personalen kan se på stationerna runt om i landet. Exempelvis kan det handla om barn och ungdomar som mår dåligt.

Circle K:s medarbetare har själva röstat fram att Bris ska vara den organisation företaget sponsrar och Circle K väljer nu att lyfta fram sin egen personal i kampanjfilmerna.

– Det här är första gången vår Bris-kampanj går under vårt nya varumärke Circle K. Det har varit viktigt för oss att lyfta kampanjen till en ny nivå för att samla in så mycket pengar som möjligt till Bris verksamhet. Vi gav Cohn & Wolfe en brief om att vi ville göra något större än tidigare och samtidigt nå nya målgrupper. Filmerna är starka, skapar känsla och bygger intern stolthet över att vårt bidrag till Bris är betydelsefullt, säger Lisa Vejlo Degerman, kommunikationschef på Circle K Sverige, i ett pressmeddelande.

Huvudpersonen i filmerna är franchisetagaren Cecilia Jaklinder från Circle K Veddesta, där filmerna även spelats in.

Se filmerna nedan.

 

 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cohn WolfeCircle KBris

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.