Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Cialis tar upp kampen med Viagra

Publicerad: 30 April 2010, 04:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Läkemedelsföretaget bakom potensmedlet Cialis, Ely Lilly, vill i en reklamkampanj få svenska män att ta tag i sina erektionsproblem.


Enligt Elisabet Järvheden, nordisk marknadschef för Cialis, lider ungefär 500 000 svenska män av erektionsproblem, men bara 10-15 procent av dem får behandling.

– Vi hoppas att fler ska våga söka hjälp. Nio av tio som söker hjälp lyckas med sin behandling, säger Elisabet Järvheden.

En reklamfilm i TV3, TV4 Sport, Discovery och Viasat, samt annonser i titlar som Doktor och Ditt Val, leder besökarna till kampanjsajten Hittatillbaka.nu där besökarna kan söka information och hitta en lokal läkare.

I reklamfilmen får vi följa en mans dröm om anledningarna till sitt erektionsproblem.

– I höstas satte vi ihop fokusgrupper med män som led av erektionsproblem. Vi ville ta reda på vad som skulle få dem att söka läkare. Det här konceptet testade bäst.

Kampanjen drar igång på måndag 3 maj och ska rulla till början av juni.

Cialis nosar på marknadsledaren Viagra som har en marknadsandel på 48 procent jämfört med Cialis 43 procent.

– Vi vill göra något för att driva marknaden framåt.

Bakom kampanjen står 180 Amsterdam och produktionsbolag är Hungry Man. Fotograf är Derek Henderson.

Kampanjsajten är framtagen av Wisley och mediebyrå är Bizkit.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.