Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Childhood tar sikte på allmänheten

Publicerad: 27 Maj 2015, 05:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:59

För första gången riktar sig Childhood inte bara till företag. Nu ska de visa hur viktiga vuxna är i barns liv.


Tidigare har Childhood bara riktat sig mot företag. Nu kommer den första stora kampanjen som riktar sig till den vanliga allmänheten. Genom den vill Childhood visa på riskerna med att barn lämnas på barnhem.

– För att vara en barnrättsorganisation så jobbar vi ovanligt mycket med vuxna. Vi vet hur viktigt det är med starka vuxna i barns liv. Istället för att placera barn på institution arbetar vi därför med att återförena familjer och hjälpa familjer som behöver stöd, säger Anna Hårleman de Geer, generalsekreterare på Childhood, i ett pressmeddelande.

Childhood grundades av Drottning Silvia och ger, enligt pressmeddelandet, stöd till drygt 16 länder.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Granath.

– Med konceptet "Barns lycka ligger i vuxnas händer" vill vi visa föräldrar och anhöriga hur viktiga de är för en lycklig barndom. När en förälder hamnar snett har det allvarliga konsekvenser för hela familjen, säger Elly Jonason, copywriter på Granath, i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.