Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Chevrolet släpper digital kampanj mot kvinnor

Publicerad: 26 Maj 2010, 06:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Det blir enbart digitala medier när Chevrolet lanserar nya citybilen Spark.


Spark riktar sig till en kvinnlig målgrupp i åldrarna 20-45 år. Kampanjen vilar på tre ben – webb-tv via Schibsted och Microsoft, med sajter som Aftonbladet.se, Blocket.se och MSN, annonsering i Spotify, samt kundstyrd marknadsföring mot kvinnor som tidigare besökt motorsajter.

– Digitalt passar den här kundgruppen väldigt bra och det är också ett bra sätt att veta vem man pratar med. Filmerna passar också bra digitalt, de är roliga och spännande och uttrycker mycket av den känsla vi vill uttrycka med bilen, säger Jonas Ahnve, vd på Chevrolet Sverige/Finland.

Bakom kampanjen står tyska Ignition, men materialet har sedan har adapterats av reklambyrån Fältman & Malmén. Chevrolets mediebyrå är Vizeum.

Läs mer om kampanjen i DM Plus.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hYxz-awZOaQ&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hYxz-awZOaQ&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

 

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sz09cm_rfLE&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sz09cm_rfLE&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.