Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Checka in med Vi i Villa – få rabatter

Publicerad: 2 Mars 2011, 09:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Vi i Villa tar steget ut på Facebook och erbjuder sina besökare unika rabatter genom Facebook Places.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterVi i Villa

Den nya tjänsten, som lanseras i dag, ger användarna möjlighet att ta del av rabatterbjudanden från Vi i Villas partners.

– Vi har genomfört en del marknadsundersökningar, och ett återkommande svar från våra läsare har varit att de vill få erbjudanden från våra partners och annonsörer, säger Christopher Holmerin, nordisk förlagschef för interaktiva medier på viivilla.se och Bonnier publications.

När användaren checkar in via Facebook Places på ett event där Vi i Villa deltar, får de en unik kupong skickad tillbaka.

Men först måste användarna koppla sitt mobilnummer till tidningens Facebook-sida. Detta för att verifiera användaren, och på så vis få så hög säkerhet som möjligt kring funktionen, enligt Christopher Holmerin.

– Varje kupong har sin unika kod, bara för att det ska verifieras. Våra partners kommer vilja kontrollera koderna med sitt kassasystem, säger han.

– Vi ska dock inte göra någon stor kampanj med det här, utan det är helt enkelt bara för att hålla det så säkert som möjligt.

Vad tjänar Vi i Villa på det här då?

– Vi tjänar egentligen ingenting. Det handlar just nu, i ett första steg, om ren kundvård. Vi erbjuder våra besökare något som de efterfrågar.

Christopher Holmerin menar dock att tjänsten på sikt kan komma att användas gentemot Vi i Villas stora annonsörer.

– Om det till exempel finns en stor byggvarukedja som vill nå våra besökare, då finns det en intäkt där. Men så långt har vi inte kommit än.

Ardalan Samimi


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.