Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Cheap Monday smygsläpper kollektion

Publicerad: 23 Augusti 2012, 05:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

På fredag sjösätter Cheap Monday en digital pop-up-butik där företaget säljer kläder från sin senaste kollektion – före själva visningen.


Kollektionen gäller för sommar/vår 2013 och kommer visas på en modevisning 28 augusti. Fyra dagar innan detta, 24 augusti, kommer dock den digitala pop-up-butiken "Cheap Monday Sneak Peek Shop" att öppna sina dörrar och erbjuda ett begränsat antal produkter från kollektionen.

– Vi gillar såklart tanken på att modelogiken vänds upp och ner – bland etablerade modevarumärken är det normalt sett ett väldigt hysch hysch innan visningarna – och vi släpper ju plaggen redan innan vår modevisning, säger Cheap Mondays operativa chef Håkan Ström till dagensmedia.se, och fortsätter:

– Man vet aldrig var bra feedback, inspiration eller en idé kan komma ifrån. Cheap Monday Sneak Peek Shop är ett initiativ för att göra något extra för våra fans och signalerar också att vi vill öka vår dialog med dem på ett globalt plan för en gemensam utveckling.

Pop-up shopen är framtagen tillsammans med e-handelslösningen Tictail och i samband med pop-up-butiken sjösätter Tictail också en ny kodfunktion, som Cheap Monday kommer att använda sig av.

Funktionen innebär att den virtuella butiken öppnas genom att besökarna anger en hemlig kod. Koden kommer att erbjudas Cheap Mondays kunder och fans.

Enligt företaget är tanken bakom projektet med pop-up-butiken att låta kunden komma in tidigare i processen kring kollektionen. Dessutom vill företaget profilera sig som ett av de företag som hittar unika lösningar som passar teknikkunniga kunder.

– Vi har haft ögonen på Tictail sedan de startade i maj i år och samarbetar nu för att testa möjligheter – vi älskar snabbrörligheten i tjänsten och teamet bakom är otroligt kompetenta. Vi ser en utveckling att företag eller artister och tech-företag som samarbetar i projekt kan ge dagens teknologivana kunder unika upplevelser och erbjudanden, säger Håkan Ström.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.