Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Centern driver med lantisstämpeln

Publicerad: 9 April 2010, 12:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Centerpartiet i Stockholms Stad gör radioreklam genom ett underdogsperspektiv.


– Vi är ju inte det största partiet i Stockholm, om vi säger så, säger centerpartisten Fredrik Bojerud, ansvarig för reklamen.

I en av reklamspottarna frågas lyssnaren: ”kan du tänka dig skyskrapor i Stockholm? Då är risken rätt så stor att du är centerpartist”.

– Den fortsätter i samma spår som vår gamla reklam som hade temat ”Tänk om du är centerpartist”, vi driver lite med vår landsbygdsstämpel som vi fortfarande har. Jag tror att vår målgrupp förstår att är lite på skoj, säger Fredrik Bojerud.

Varför har ni valt en sån enkel form på reklamen?

– Det är medvetet, i den reklammiljön med all musik och ljud sticker en till synes, enkel reklam med bara röst ut.

Reklamen rullar för närvarande på Rix och på Lugna Favoriter. Målgruppen är människor i ålder 25-45 år.

John Swartling, tidigare på Krut, har hjälpt till med produktion och manus.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.