Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Cdon öppnar upp sajten för reklam

Publicerad: 1 September 2014, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:30

E-handelssajten Cdon.com börjar med displayannonsering i samarbete med Admore Media Sales.


Det är första gången någonsin som Cdon öppnar upp för reklam på sin sajt. De utrymmen som säljs är riktade mot både svenska och internationella premiumannonsörer.

– I dag ser vi en stor förändring i det digitala landskapet där genomsnittsåldern sjunker och trafiken blir allt mer mobil. Genom avtalet med Cdon skapar vi nya annonsvolymer mot en mer väl segmenterad och köpstark publik, vilket blir allt viktigare för Sveriges annonsörer, säger Oskar Söderström på Admore Media Sales till Dagens Media.

Patrik Settlin är vd på Cdon.

– Vi har redan tidigare öppnat för externa butiker att sälja sina varor på Cdon.com via Cdon Marketplace. Det har fallit väl ut och därför tar vi nu nästa steg där vi även erbjuder företag att marknadsföra sig på sajten genom displayannonser. Det är ett naturligt steg och en spännande möjlighet för oss, säger han i en kommentar.

De första externa reklamkampanjerna på Cdon.com börjar rulla i september. Första annonsör ut är Tre, vars kampanj börjar i veckan.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.