Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Casino Room ska bort från Las Vegas

Publicerad: 29 november 2011, 07:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:48

Tillsammans med Peacock lanserar nätkasinot Casino Room reklamkonceptet ”Far from Vegas”, i syfte att få in andra värderingar i kasinovärlden.


Sedan i våras har Casino Room samarbetat med Peacock för att ta fram en ny profil för sajten Casino Room.com. Peacock har jobbat med affärsutveckling och med att ta fram en ny positionering för online-kasinot. Nu syns resultatet, i form av ny profil, positionering och reklam.

– Traditionella casino- och pokersajter är ofta sexistiska och lite skumma. Därför har vi tittat på hur man kan göra det annorlunda, säger Magnus Rosengren, strateg för Peacock.

Kommunikationskonceptet kallas ”Far from Vegas” och i samband med lanseringen släpper bolaget en reklamfilm i tv och på webben.

– Vi har satsat på att söka oss bort från Las Vegas-värderingarna och lansera en schysstare sajt med ett helt annat språk, tonläge och formgivning, säger Magnus Rosengren.

Vad är målet med kampanjen?

– Målet är att tala om att det finns en annan typ av casino. Casino Room vill nu lyfta fram underhållningsvärdet som viktigare än möjligheten att tjäna pengar, säger han.

Arbetsgruppen på Peacock:

Micke Söderblom, Kreatör

Robert Olzon, Kreatör

Gabriella Ortiz, Produktionsledare

Anders Ekman, Projektledare

Magnus Rosengren, Strateg

Produktionsbolag: Hobby Factory (Linda Callenholt, regissör)

Erik Strömberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.