Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Carolina Klüft ska locka till ögonlaser

Publicerad: 17 Februari 2011, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Ögonlaserkedjan Memira kör igång en stor tv-kampanj med bland andra Carolina Klüft för att locka fler kunder.


I dag släpper Memira sin nya reklamfilm där de låter sina kunder komma till tals och med egna ord berätta om sina upplevelser av laserbehandling.

En av de som medverkar i filmerna är elitidrottaren Carolina Klüft, som själv genomgått laseroperation hos Memira.

– Hon är väldigt folkkär och förmedlar något positivt, samtidigt som hon är en av våra nöjda kunder, säger Minette Hjort, marknadschef på Memira.

I filmen säger hon bland annat att det bästa med behandlingen ”var att kunna vakna på morgonen och se färger och konturer helt klart”.

Samma koncept lanserades förra veckan i Norge, med bland andra Cecilia Brækhus, värdsmästaren i boxning, samt fotbollsspelaren Freddy dos Santos.

– Det vi vet från potentiella kunder är att de gärna vill höra andra berätta om vad de upplevt från sin behandling. Det ökar deras trygghet, säger Minette Hjort.

Förutom Carolina Klüft medverkar även artisten Christer Lindarw. Längre fram kommer även vanliga svenskar synas i filmerna.

Memira har de senaste åren ökat sin verksamhet kraftigt med en tillväxt på cirka 40 procent per år, enligt Minette Hjort.

Kampanjen har tagits fram tillsammans med Sunday.

Ardalan Samimi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.