Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Carlsberg utmanar Sverige

Publicerad: 28 Mars 2011, 13:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Med mobilappen ”Unbottle yourself” vill Carlsberg och Åkestam Holst gjuta mod i oss reserverade svenskar.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergÅkestam Holst

Svenskarna är förmodligen de mest reserverade människorna på planeten, konstaterar Carlsberg i lanseringsfilmen för tävlingen ”Unbottle yourself”.

Det vill ölmärket ändra på, med hjälp av appen "Unbottle yourself" för Iphone och Android. Med 500 mer eller mindre pinsamma uppdrag att utmana vännerna med, ska de blyga svenskarna lockas att släppa loss.

Modigast vinner en resa till Hong Kong.

Kampanjen startar 7 april. Tävlingen pågår till 19 april.

Dagensmedia.se har sökt Carlsberg.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

CarlsbergÅkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.