Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Carlsberg Sverige kampanjar för alkoholfri öl under jul

Publicerad: 21 December 2016, 11:56
Uppdaterad: 21 December 2016, 12:48

För att uppmärksamma det alkoholfria alternativet under jul lanserar Carlsberg nu sin största kampanj någonsin i kategorin. Kampanjen går i digitala kanaler och på stortavlor runt om i landet fram till jul: "Smaken är det viktiga, inte procenten".


Ämnen i artikeln:

CarlsbergKampanj

Med företagets största kampanj någonsin går Carlsberg Sverige i dagarna ut med ett affärskoncept som ska kasta ljus på alkoholfri öl. Syftar till att få fler svenskar att göra alkoholfritt och alkoholsvagt öl-val under julen.

– Vi vill utveckla och driva kategorin framåt. Öl har en självklar plats på julbordet och många tycker att det är härligt att ta en julöl till maten, och vi vill lyfta fram att det inte handlar om alkoholstyrkan. Vi vill visa att smaken är det viktiga, inte procenten, och slå hål på myten att alkoholfri öl inte smakar så gott, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige, till Dagens Media.

Kampanjen kablas ut både digitalt och utomhus runt om i landet fram till jul. Men planeras enligt Henric Byström att fortsätta rulla även efter nyår.

– För oss är det ansvarsfull-konsumering och det här är ett smart och medvetet val, säger Henric Byström.

Den alkoholfria ölen Carlsberg Non Alcoholic lanserades i Sverige för tio år sedan.

– Vi var tidigt ute med att satsa på alkoholfri öl och har nu åtta olika alkoholfria ölsorter i vårt sortiment som tillsammans har en marknadsdel på närmare 60 procent, säger Henric Byström.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

CarlsbergKampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.