Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Carlsberg kraftsamlar med alkoholfritt

Bryggerikoncernen Carlsberg lanserar alkoholfria BEO brett under sommaren.

Henrik Widell


Publicerad: 07 Juni 2012, 06:39
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:19

Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Den alkoholfria drycken BEO, som riktar sig till en vuxen målgrupp, testlanserades förra året på Systembolaget. Försöket föll väl ut och nu lanseras drycken brett.

– Det innebär först och främst lansering på Systembolaget men också på restauranger och caféer. Vi tar in den i vårt ordinarie sortiment och gör den fullt tillgänglig, säger Henric Byström, presschef på Carlsberg.  

Lanseringskampanjen ”Vinn ditt drömbröllop” sker tillsammans med MTG Radios ”Lugna Favoriter” och tidningen Underbara Bröllop". På kampanjens Facebook-sida får svenska folket dela med sig av sitt frieri och det bidrag som samlar mest ”likes” vinner ett bröllop värt 80 000 kronor.

– Tävlingen är bara en del i kampanjen. Under sommaren ska vi också besöka ett flertal sommarstäder och sampla produkten och senare går vi också igång med tv-reklam, säger Henric Byström.

Han fortsätter:

– Det här är en produkt för en vuxen målgrupp och det har saknats bra alkoholfria alternativ i segmentet. När vi väl får upp kännedomen tror jag att snöbollen kommer i rullning.  

Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.