Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Carlsberg gör sin största EM-kampanj någonsin

Publicerad: 2 Mars 2016, 08:32
Uppdaterad: 2 Mars 2016, 08:34

F2 Freestylers återskapar legendariska mål i EM-historien.

Carlsberg vill göra EM bättre för fansen. – Fotboll är en otroligt viktig del av Carlsbergs arv, säger Louise Eckerbom, chef för varumärkesaktivering.


Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Med 100 dagar kvar till UEFA EURO 2016 ™ drar Carlsberg – turneringens huvudsponsor – igång en global kampanj för att göra EM ”better for the fans”.

Ända sedan 1988 har Carlsberg sponsrat Fotbolls-EM, och i år satsar man på att göra EM bättre för fansen i en av de mest omfattande kampanjerna som någonsin drivits av Carlsberg under en turnering.

Carlsberg har bland annat tagit fram en specialbyggd widget där fotbollsfans världen över för första gången någonsin själva får rösta fram turneringens ”Man of the Match” och ”Goal of the Tournament”.

I Sverige äger röstningen rum hos samarbetspartnern Svenskafans.com, och det går även att rösta med en hashtag i sociala medier. Redan under våren kommer svenska fotbollsfans kunna tävla på Svenskafans.com om att åka ner till Frankrike för att dela ut priset till bästa spelaren i en Sverigematch.

För att bygga upp peppen inför EM samarbetar Carlsberg med Youtube-fenomenen från F2 Freestylers, som återskapat de mest legendariska målen i EM-historien. Klippen kommer att dyka upp i Carlsbergs sociala medier under våren. På Carlsbergs svenska Facebooksida kan fans varje vecka också tävla om en plats i Carlsbergklacken under en Sverigematch.

– Fotboll är en otroligt viktig del av Carlsbergs arv, och inför den fantastiska fotbollssommar vi har framför oss ligger vårt fokus på att göra EM bättre för fansen – oavsett om det handlar om en fantastisk fotbollsupplevelse på plats i Frankrike eller grymt innehåll på vår Facebooksida som hjälper till att skapa pepp på hemmaplan, säger Louise Eckerbom, chef för varumärkesaktivering på Carlsberg i Sverige, i ett pressmeddelande.

På SvenskaFans.com kommer läsare även kunna tävla om Play on Pitch-biljetter, en fotbollsupplevelse "utöver det vanliga" där en person får följa med en Svenskafans-reporter på en vip-resa till Frankrike. Upplevelsen inkluderar biljetter till semifinalen och chansen att spela en match på Stade de Lyon plan med välkända fotbollslegender.

Under våren kommer även en reklamfilm på temat ”If Carlsberg did…”, som hyllar kulturen i värdnationen, rulla på tv. I dagligvaruhandeln kommer Carlsberg säljas i Limited Edition EM-utförande. När EM rullar igång arrangerar flera av Carlsbergs partner-krogar viewing parties.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.