Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Carlsberg blir huvudsponsor för Bråvalla

Publicerad: 26 November 2015, 05:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:19

Carlsberg Sverige gör en helhetssatsning och går in som huvudsponsor för Bråvalla Festival.


Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Nästa sommar arrangeras den fjärde upplagan av Bråvalla Festival, som är en av Sveriges största med cirka 50 000 festivalbesökare årligen.

Utöver konserterna är mat och dryck en stor del av upplevelsen, en bit som man nu ska utveckla ytterligare när Carlsbergs Sverige gör en helhetssatsning och går in som huvudsponsor.

– Vi är stolta över förtroendet att tillsammans med Sveriges största musikfestival få skapa bättre dryckesupplevelser för musikintresserade. Bråvalla är en perfekt arena för flera av våra varumärken, och vi ser fram emot festivalsommaren 2016, säger Christina Körmendi, Head of Sales On Trade, i ett pressmeddelande.

Carlsberg Sverige kommer nu ansvara för den största delen av dryckesutbudet på festivalen, med vatten, läsk, öl och cider.

– För oss känns det otroligt kul att samarbeta med Carlsberg, och vi ser potential i att utveckla många olika delar av festivalen tillsammans för att stärka våra besökares upplevelse. För oss är Carlsberg ett företag som står för nytänkande och deras förmåga att tänka utanför boxen och aktivera sina kunder passar perfekt för Bråvalla, säger Therése Elofson, sponsoransvarig för Bråvalla Festival, i pressmeddelandet.

2016 går festivalen av stapeln 30 juni till 2 juli. Igår släpptes de första akterna till nästa års festival, med namn som Rammstein och Wiz Khalifa.

Carlsbergs Sveriges kontrakt gäller för fyra år framåt.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev