Carina Berg frontar Nivea

2018-05-31 09:51  
Carina Berg frontar Niveas nya kampanj "Jag gillar min ålder".

Nivea slopar texten "anti-age" på sina förpackningar och låter Carina Berg prata om varför hon gillar sin ålder.

I Niveas senaste kampanj vill de lyfta att kvinnor trivs med att bli äldre och ser det som naturligt att huden förändras över tid, det enligt en studie som Niveas ägarbolag har beställt.

För att fronta kampanjen och göra reklam för Niveas skönhetsprodukter har varumärket tagit hjälp av programledaren Carina Berg. I samband med kampanjen skrotar varumärket "anti-age" från förpackningarna och nylanserar istället produkterna under "Nivea hyaluron cellular filler". Produkterna ska fortfarande få huden att bli "fastare" och minska rynkor.

Kampanjen går under namnet "Jag gillar min ålder" som ska lyfta det positiva med att bli äldre samt tipsa om hudvård.

– Det pratas en del om kroppspositivism, men inte lika mycket om ålderspositivsm. När vi frågar svenska kvinnor så säger de flesta att de trivs med att bli äldre. Samtidigt vill man se så bra ut som möjligt för sin ålder, och många är på jakt efter effektiv hudvård. Vi är övertygade om att det går att prata om de här sakerna utan att vara "anti age", säger Evelyn Börjesson, Nordisk varumärkeschef för Nivea face care, i ett pressmeddelande.

I en rad reklamfilmer pratar Carina Berg om att gilla sin ålder och delar med sig av sina bästa tips.

– Jag gillar mina skrattrynkor och min ålder. Samtidigt vet jag att huden behöver olika saker i olika faser i livet. Och hudvård ska vara enkelt och gå fort. Det känns bra att ta upp det här ämnet på ett lättsamt sätt, säger Carina Berg, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer gå i tv, synas i butik och på nivea.se.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt