Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Canons vinterkampanj förbereder Norden på 2018

Publicerad: 23 november 2017, 08:15
Uppdaterad: 23 november 2017, 08:30

Bild 1/2  

Kampanjen "Next year is coming. Be ready" ska lyfta historierna som en bild förmedlar. Se filmen här.


SN

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Canon lanserar nya nordiska vinterkampanjen "Next year is coming. Be ready". Kampanjen består av en kampanjsida, influencersamarbeten och ett känsloexperiment. 

Vinterkampanjen syftar till att förbereda Norden på det nya året. Och har baserats på ett experiment där åtta deltagare med vitt skilda bakgrunder ska mäta de känslomässiga reaktionerna när de exponeras för bilder. Resultatet visar, enligt Canon, att människor är mer lika varandra än man från början kan tro.

– Vårt experiment visar att oavsett ålder, kön eller bakgrund så känner vi samma sak när vi tittar på bilder. Bilder kan förena människor och skapa sammanhållning trots att vi är väldigt olika, kommenterar Helen Iwefors-Häggblom, kommunikationschef på Canon i Sverige.

Kampanjen kommer synas i Canons digitala och fysiska i butiker.

Se filmen Canons kampanjfilm nedan.

 

Teamet bakom experimentet:

Golam Reza Sadeghnia, forskare inom visuell perception

Mattias Hovgaard, regissör

Uncle Grey, idé och projektledning

Entrance, produktionsbolag

Welcome Post, postproduktion

Welcome audio, ljud

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev